Na lillalou.blogspot.com pojawiła się notka o rysowaniu włosów w moim wykonaniu ;) Zapraszam!

piątek, 4 października 2013

011. Włosy (jasny brąz)

Hejka! Dziś ostatni z naturalnych kolorów włosów, którego będziemy się uczyć rysować. Na tym rysunku, na którym wam to zademonstruje, wyszło mi trochę inaczej, niż to zamierzałam, ale wszystko będzie opisane tak, jak być powinno, więc może wam wyjdzie lepiej ;)
Na początek powierzchnię włosów zamalowujemy jasnym brązowym.
Malujemy to samo, jako kolejna warstwa: tym razem jasnożółtym. Mój błąd polega na tym, że zbyt lekko pomalowałam ten podkład na żółto, gdybym to zrobiła mocniej, to byłoby jaśniej, no ale. Wy starajcie się bardziej uwzględnić ten przebijający się blond. Zresztą, to zależy jak kto woli. Czy włosy mają być według naszego zamysłu ciemniejsze, czy jaśniejsze.
Teraz w miejscach, które mają być najciemniejsze, poprawiamy podkład ciemnym brązem.
No i wreszcie zaczynamy rysować włosy. Teoretycznie ten ciemnobrązowy podkład też powinien być mocniej pomalowany, w przeciwnym razie nie ma zbyt dużego efektu cienia na włosach.
Można podkreślić jaśniejsze końcówki jasnożółtą kredką.
Tak mniej więcej to wygląda. Ja tutaj niepotrzebnie przesadziłam z "rozdwajaniem" końcówek (chodzi o to, że można dorysować na końcówkach więcej włosków, będzie bardziej realistycznie, jakby włosy potargał wiatr, tylko bez przesady), w efekcie czego ta Lilla Girl wygląda, jakby miała jakiś pyłek na nich...
W miejscach refleksów zaznaczamy lekko włosy.
I wykańczamy w ten sposób [cały rysunek]. 
Gotowe! No, w sumie nie tak źle mi wyszło, ale powodzenia, żeby wam wyszło jeszcze lepiej ;)
(za chwilę następna notka)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz